وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

تاکید رهبری شاروالی کابل روی آماده گی برای نصب لوحه های آدرس یابی

23 میزان 1396

در جلسه ای که به منظور چگونگی پیش رفت کار آدرس یابی شهر کابل به روز چهار شنبه هفته گذشته، تدویر یافته بود، پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل در حالی که احمد شعیب رحیم معین مالی و اداری، کارکنان بخش ادرس یابی اعم از دفتر هبیتات و اداره شاروالی کابل نیز حضور داشتند روی  آماده گی برای نصب لوحه های آدرس یابی تاکید کرد.
در این جلسه، سرپرست شاروالی کابل، پیش رفت کار را در برنامه آدرس یابی که سروی و ثبت آن در هفت ناحیه به اتمام رسیده، مطرح بحث قرار داده،  پیرامون تسریع روند کاری هدایات لازم داد.
سرپرست شاروالی کابل جهت سهولت در امر آدرس یابی به بخش های مربوطه وظیفه سپرد تا درآینده نزدیک، طرح ساخت لوحه ها را که قرار است بر درب منازل، سرکوچه ها و چهارراه ها نصب شوند آماده کرده تا به پروسه اعلان داوطلبی دهند.
سپس بخش های مربوطه از پیش رفت کاری شان گزارش داده افزودند که 17 ناحیه تحت پوشش کاری قرار داشته، فعلاً روند ثبت و شماره گذاری آن در هفت ناحیه تکمیل گردیده است و 10 ناحیۀ دیگر نیزتحت پوشش این برنامه قرار دارد.
باید افزود که آدرس یابی به اساس شماره گذاری خانه ها و کوچه ها در نواحی مختلف صورت میگیرد که از شماره 1 الی 1250 در هر گذر، خانه ها شماره گذاری شده که یک سمت کوچه دارای اعداد تاق و سمت دیگر آن دارای اعداد جفت خواهد بود و در ردیف خانه، برای ساحات خالی به مساحت سه بسوه، شمارۀ ریزرفی مد نظر گرفته میشود.
کوچه های که قبلاً نامگذاری گردیده به حالت خود باقی می ماند و در سطح هرناحیه، نام یک کوچه صرف یک بار تکرار میگردد و با نصب لوحه های مخصوص که قرار است در آیندۀ نزدیک کار آن صورت گیرد، شمارۀ خانه بر درب منازل و شمارۀ کوچه و ناحیه در چهارراهی ها نصب خواهد گردید که از این طریق برای شهروندان کابل در راستای آدرس یابی، مکان های مورد نظر، سهولت فراهم میگردد.