وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

کار ساختمان 5.58 کیلو متر سرک های اصلی شهر آغاز گردید

25 میزان 1396

کار ساختمان اساسی چهار سرک بزرگ از چهارراهی تایمنی الی قلعه نجارها، چهارراهی قلعه نجارها الی خشت هوختیف، چهارراهی سرای شمالی الی گولایی حصه اول خیرخانه و گولایی حصه اول خیرخانه الی چهارراهی قلعه نجارها به طول مجموعی 5.58 کیلومتر، امروز 24 میزان 1396، با قطع نوار توسط پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل رسماً افتتاح گردید. این چهار سرک، از جمله هشت سرکی است که کار تدارکاتی آن در اوایل سال روان آغاز گردیده بود و چهار سرک اول آن در ماه مبارک رمضان افتتاح گردید و کار تدارکات این سرک ها نظر به بزرگی و حجم این پروژه ها الی هفته گذشته ادامه یافت.
در محفلیکه به همین مناسبت در چهارراهی ناصر خسرو بلخی تدویر یافته بود، پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل، در حالی که امرالله صالح ریس پیشین امنیت ملی و رئیس روند سبز افغانستان، متنفذین محل، عده ای از روسای مرکزی و نواحی شاروالی کابل، وکلای گذر و شماری از شهروندان حضور داشتند، پیرامون اهمیت سرکهای مدرن و معیاری به خاطر دست یافتن شهروندان به یک سیستم ترانسپورت پایدار شهری تمرکز نموده خاطر نشان ساخت که شاروالی کابل دیزاین و نقشه های جدید سرکهایی که بعد از این ساخته میشوند را بر اساس مطالعات فنی و مسلکی که جوابگوی نیازمندی حجم عابرین ترافیکی جاده باشد، آماده نموده است که با تطبیق آن در سیمای شهر و زنده گی مردم ما سهولت های زیادی رونما خواهد شد. سرپرست شاروالی کابل تصریح نمود که کار پروژه های سرکسازی با کیفیت بهتر آن صورت میگیرد، زیرا دیگر جا برای فساد و سهل انگاری در قسمت چگونگی ساخت سرکها وجود ندارد و همچنان برای شرکت قرار دادی تاکید ورزید تا با کیفیت بهتر و زمان معینه، پروژه را به پایه اکمال برساند.
همچنان رئیس روند سبز افغانستان روی مسوولیت پذیری شهروندان و فرهنگ شهر نشینی صحبت نموده افزود: شهر های در حال ترقی و پیشرفت از همکاری مردم به نظام بهتر شهری دست یافته اند. وی ضمن اعلام همکاری خویش در تطبیق برنامه های شاروالی کابل، دست به دست دادن شهروندان را در امر تحقق نظام شهری به خصوص نظافت شهر حتمی دانست و جهت غنامندی برنامه های اداره شاروالی کابل نظریات و پیشنهادات خوبی را علاوه کرد.
قابل ذکراست، ساختمان این سرکها در چهارموقعیت بارز شهر به طول مجموعی 58، 5 کیلومتر با عرض های 20 متر، 30 متر، 35 متر و 40 متر بوده که شامل ساخت 11.2 کیلومتر آبروها، به عرض های 3 متر و 4 مترپیاده رو ها، سرسبزی گلدان ها و غرس نهال، تنویرسرک، دهلیز های ترافیکی برای پیاده روها، خطوط بایسکل رانی، نصب علایم ترافیکی، ایستگاه ها و احداث تاسیسات ایمنی ترافیکی برای وسایط و عابرین میباشند. بودجه این پروژه از کمک های بانک جهانی پرداخت می گردد و کار ساختمان آن توسط شرکت های قراردادی گلکسی اسکای و الیاس ویس در مدت یکسال به پایه اکمال خواهد رسید.