وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.23 افغانی
1 یورو 76.77 افغانی
1 درهم 19.43 افغانی
1 تومان 1.130 افغانی
1 کلدار 257.20 افغانی
1 هندی 812.50 افغانی

روزنامه های کابل

دوازدهمین نشست شاروالان راه ابریشم” با سخنرانی جلالتمآب محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ارگ افتتاح شد.

29 میزان 1396

دوازدهمین نشست شاروالان راه ابریشم” قبل از ظهر روز جمعه با سخنرانی جلالتمآب محمداشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان در ارگ افتتاح شد.
نخست رئیس جمهور کشور ضمن خوش آمدید به شاروال‌های کشورهای راه ابریشم و شاروال‌های سراسر کشور، درخصوص اهمیت راه ابریشم صحبت کرد.
وی خطاب به شاروال‌های کشورهای راه ابریشم گفت: آمدن تان به افغانستان، پیام ثبات و اعتماد را به شهروندان ما به همراه دارد و خوش‌بینی‌ها را نسبت به آیندۀ مرفه بیشتر می‌سازد.
رئیس‌جمهورغنی علاوه کرد که با احیای مسیرهای ابریشم و لاجورد به مثابۀ شبکه‌های ارتباطی، تحرک انکشافی و توسعه‌یی میان کشورهای منطقه افزایش خواهد یافت. وی بیان‌داشت که افغانستان هیچ‌گاه در انزوا نبوده و همواره در ارتباط با کشورها قرار داشته ‌است.
رئیس جمهور، ایجاد شبکۀ شاروالان منطقه را در تبادل تجارب، یک نیاز اساسی دانست و بر شکل‌گیری شبکۀ شاروالان کشور تأکید کرده گفت که شاروال‌ها ممثل صدای شهروندان اند و به‌خاطر تشریک دیدگاه‌ها، این شبکه باید منسجم گردد.
رئیس‌جمهور غنی ابراز امیداوری کرد که نشست راه ابریشم به‌گونۀ بین‌المللی برگزار شود و این چنین گفتمان‌ها را بر گسترش همکاری‌های ترانزیتی و تبادل دیدگاه‌های شاروالان مفید خواند.
در این نشست، داکترمحمدهمایون قیومی مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور زیربناها، سیدسعادت منصور نادری وزیر شهرسازی، عبدالله حبیب‌زی سرپرست شاروالی کابل و داکتر کواک یونگ‌هون رئیس مجمع شهروندان جهان، به‌گونۀ جداگانه صحبت کردند