وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

تشکیل جلسه شاروالان کشور در حاشیه دوازدهمین اجلاس شاروالان راه ابریشم روی ایجاد شبکه های ارتباطی

1 عقرب 1396

نظر به هدایت جلالتمآب رئیس جمهور کشور در جریان افتتاح دوازدهمین نشست شاروالان راه ابریشم، به هدف انسجام تجارب و انتقال اندوخته های علمی و تجربی در نظام مدیرت شهری، شاروالان کشور در حاشیه دوازدهمین اجلاس شاروالان راه ابریشم، روی ایجاد شبکه ارتباطی میان شاروالان، قبل از ظهر امروز یکشنبه 30 میزان 1396 در مقر شاروالی کابل تشکیل جلسه دادند.
نخست پوهنیار عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل ضمن ارزیابی از میزبانی دوازهمین نشست شاروالان راه ابریشم در شهر کابل، پیرامون انتقال تجارب و اندوخته های علمی و فنی در ارتباط به تحقق نظام مدیریت شهری صحبت نموده افزود: شاروالی کابل به عنوان شاروالی پایتخت کشور افتخار دارد که توانسته است با هماهنگی سایر نهادهای سکتور شهری دوازدهمین نشست بین المللی شاروالان راه ابریشم را در شهر کابل برگزار نماید. وی از اشتراک فعال و هماهنگی شاروالان ولایات کشور درین نشست تاریخی، ابراز امتنان نموده تصریح نمود که هماهنگی و حضور شاروالان ولایات در برگزاری اینگونه نشست ها و مجالس بین المللی ضروری است.
سرپرست شاروالی کابل روی ایجاد شبکه های ارتباطی شاروالان ولایات صحبت نموده، ایجاد اینگونه ساختارها را علاوه بر ساختارهای دولتی موجود، یک نیاز اساسی خوانده گفت که ایجاد این ساختارها بمنظور فراهم آوری هماهنگی و انتقال تجارب، در تمام دنیا مروج است و نتایج مثبت زیادی را در پی دارد.
سپس آقایان حمیدی ریس عمومی حکومتداری شهری اداره مستقل ارگان های محلی و شاروالان ولایات مختلف کشور هر کدام بالنوبه توافق شان را روی ایجاد یک مرکز هماهنگی میان شاروالان کشور اعلام داشته و نظریات و پیشنهادات شان را در زمینه ارایه کردند.
در اخیر کمیته ای متشکل از عده ای از اعضای جلسه بمنظور تهیه پیشنویس اساسنامه، اهداف و طرزالعمل مربوط به تاسیس مرکز مذکور تعیین گردید و قرار شد تا کار روی موارد یادشده را آغاز و نتیجه آن را در نشست عمومی شاروالان کشور که در ماه آینده در شهر قندهار برگزار میگردد، ارایه دهند.
قابل ذکراست که شهرهای افغانستان در تامین نظام شهری نسبت عدم هماهنگی و همکاری لازم میان مردم و نهادهای سکتور شهری از کاروان شهرهای پیشرفته دنیا به عقب مانده اند، با تعمیل این هدایت جلالتمآب ریس جمهور کشور که هماهنگی و همکاری همه جانبه مردم و این نهادها را در پی خواهد داشت، میتوان دریچه ای را بسوی آبادی و نظام بهتر شهری گشود.