وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 3:30 ق-ظ
طلوع آفتاب 4:41 ق-ظ
اذان ظهر 1:00 ب-ظ
اذان عصر 4:50 ب-ظ
اذان مغرب 7:15 ب-ظ
اذان خفتن 8:45 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 71.09 افغانی
1 یورو 76.24 افغانی
1 درهم 19.33 افغانی
1 تومان 1.200 افغانی
1 کلدار 255 افغانی
1 هندی 820.50 افغانی

روزنامه های کابل

جلسۀ کمیتۀ عالی جلوگیری از آلوده گی هوا تحت ریاست رییس اجراییۀ کشور دایر گردید

14 عقرب 1396


 جلسۀ کمیتۀ عالی جلوگیری از آلودگی هوا پس از چاشت روز چهارشنبه، ۱۰ عقرب 1396، تحت ریاست جلالتمآب دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییۀ کشور دایرگردید.
در این جلسه، پوهنیار مسیح الله محبوب معین خدمات شهری، انجینیر سحر همدرد رئیس پالیسی و انسجام و داکتر محمد ادریس توخی رئیس صحت محیطی و محیط زیست شاروالی کابل، روی تاثیر منفی داشهای خشت پزی درآلوده گی محیط زیستی شهر کابل تاکید کردند و یاد آوری گردید که هم اکنون 700 داش خشت پزی در کابل فعالیت دارند. شاروالی کابل بر فعالیت معیاری سازی داش های خشت پزی در ولسوالیهای پایتخت تأکید نموده و از رییس اجراییه کشور دراین زمینه خواهان همکاری گردید.
با درنظرداشت این موضوع، برنامه های شاروالی کابل به خاطر جلوگیری از آلوده گی محیط زیست در قسمت پخته شدن سرکها، که ساختمان حدود 641 کیلومتر سرک طی پلان سه سالۀ انکشافی این اداره از سال 1395 الی 1397 شامل بوده که از جمله ساختمان 122 کیلومتر سرکهای اصلی و فرعی به شکل اسفالت و کانکریت طی سال 1395 تکمیل و کار ساختمان 414 کیلومتر آن تحت جریان می باشد، به جلسه پیشکش گردید.
دراین جلسه به ارتباط برنامۀ سروی شاروالی کابل که در مورد آلوده شدن هوا و محیط زیست در سطح شهر کابل ترتیب یافته بود معلومات داده شد.
رییس اجراییۀ کشور ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت کار شاروالی کابل و ادارات سکتور شهری در خصوص جلوگیری از آلوده گی هوا، به شاروالی کابل و دیگر نهادهای مسوول هدایت داد تا اتحادیۀ داشهای خشت پزی را فراخوانند و در خصوص معضل آلودگی هوا و مشکلات ناشی از فعالیت غیر معیاری با آنها صحبت هایی صورت گیرد و اقدامات بعدی را روی دست گیرند.
در این جلسه، از سیستم تسخین اداره ها و نهادهای دولتی توسط گاز به عنوان یک نمونۀ مثبت یادآوری شد و استفادۀ برخی از نهاد های دولتی از چوپ و ذغال سنگ در فصل زمستان، به عنوان یک چالش مطرح گردید.
رییس اجراییۀ کشور در پیوند با استفادۀ بی رویه از آبهای زیرزمینی ابراز نگرانی کرده گفت که باید تدابیری در این زمینه سنجیده شود و همچنان رئیس اجراییه به خاطر ساختن ذخایر آب در برخی از مناطق کابل تأکید نمود و برعملی سازی طرح ها و برنامه های فیصله شده تأکید ورزیده و هدایات لازم را داد.