وضعیت هوای کابل

لیست پرواز ها

اوقات شرعی کابل

اذان صبح 5:32 ق-ظ
طلوع آفتاب 6:58 ق-ظ
اذان ظهر 12:30 ب-ظ
اذان عصر 3:20 ب-ظ
اذان مغرب 5:03 ب-ظ
اذان خفتن 6:20 ب-ظ

نرخ اسعار امروز

1 دالر 75.90 افغانی
1 یورو 81.80 افغانی
1 درهم 19.7667 افغانی
1 تومان 0.0017 افغانی
1 کلدار 0.2571 افغانی
1 هندی 0.8316 افغانی

روزنامه های کابل

نخستین جلسۀ بورد تنظیم امور خدماتی ترافیک شهر کابل تدویر یافت

16 عقرب 1396


به‌دنبال امضای پروتوکول انتقال صلاحیت‌های امور خدماتی ترافیک شهر کابل که در آن بورد تنظیم امور خدماتی ترافیک شهر به رهبری شاروالی کابل پیش بینی شده بود، روز یکشنبه ۱۴ عقرب ۱۳۹۶ اولین جلسۀ این بورد به رهبری پوهنیار عبدالله حبیب‌زی سرپرست شاروالی کابل در مقر این اداره تدویر یافت.
در این جلسه که لوی پاسوال محمد سالم احساس قوماندان زون ۱۰۱ آسمایی، مسیح الله محبوب معین خدمات شهری شاروالی کابل، مل پاسوال سید محبوب سادات مدیر عمومی ترافیک شهر کابل، انجنیر قهار ریس تنظیم و انسجام ترانسپورت شهری وزارت امور ترانسپورت، سهراب صدیقی مشاور شاروال کابل در امور ترافیک، و جمعی از انجنیران و متخصصین ترافیک حضور داشتند، سرپرست شاروالی کابل تدویر این جلسه را بعد از امضای پروتوکول، یک جلسۀ تاریخی خوانده راجع به ضرورت تاریخی تاسیس این بورد بمنظور بهبود نظم ترافیک سطح شهر کابل صحبت نمود. سرپرست شاروالی کابل در ادامه افزود: شاروالی کابل از مدتی بدینسو تمامی چالش ها و راهکار های تنظیم امور ترافیکی را توسط متخصصین ترافیک این اداره تهیه و در تطبیق آن آمادگی های هرچه لازم را روی دست گرفته است که در آینده یکی پی دیگری عملی می‌گردد. سپس اعضای بورد روی چگونگی کارکردهای بورد اعم از مسایل اداری و تخنیکی صحبت نموده، پلان تنظیم ترافیک جاده را که توسط شاروالی کابل تهیه گردیده بود، مورد بحث قرار دادند.
در نتیجه این جلسه، علاوه بر توافق روی کارشیوه‌های اداری بورد، فیصله به‌عمل آمد تا طی هفتۀ جاری، بصورت عاجل تمام نقاطی که قبلا شناسایی گردیده و باعث ازدحام هستند، مورد تحلیل همه جانبه قرار گرفته و عملیات روی جاده برای حل این مشکل از ده افغانان آغاز گردد. قابل یادآوری است که طبق فیصله های این بورد، قرار است یک یک نقاط مزدحم در سراسر شهر کابل یکی پی دیگری تحت این عملیات قرار گیرند تا در کوتاه مدت بتوانیم ازدحام را کاهش دهیم.
همچنان در این جلسه فیصله بعمل آمد که اصل مجازات و مکافات بالای تمام پرسونل مربوطه بصورت جدی عملی گردد و کسانی که فعالیت‌های خود را بصورت درست و بموقع انجام میدهند مورد تقدیر و کسانی که تخلف می‌کنند مورد مجازات قانونی قرار داده شوند.
بورد تنظیم امور خدماتی ترافیک شهر دارای یک ریس، یک معاون و پنج عضو بوده که شاروال کابل به حیث رییس، قومندان امنیۀ کابل معاون، معین‌های خدمات شهری و ترانسپورت شاروالی کابل، رییس تنظیم ترانسپورت شهری وزارت ترانسپورت، و مدیر ترافیک کابل به عنوان اعضا و یک تن انجینر بخش ترانسپورت به عنوان منشی بورد می‌باشند.